Współcześnie bardzo wiele firm decyduje się na zaskoczenie swoich klientów gadżetem reklamowym – kubkiem, długopisem czy koszulką. Wspomniane gadżety raczej odchodzą jednak w przeszłość, ponieważ są już nieco banalne. Firmy starają się więc wyszukać jeszcze inne możliwości przyciągnięcia uwagi klienta – jednym z nich mogą być ciekawe latawce. Latawce reklamowe można wykorzystać na przynajmniej dwa sposoby. Jeśli wydrukujemy na nich logo danej firmy wraz z atrakcyjnym hasłem reklamowym, możemy wręczyć je klientom na spotkaniu – a nuż poważni klienci nie zaczną się nimi bawić z dziećmi tuż po powrocie do domu, zyskując jednocześnie sympatię na firmy, która potrafi zapewnić taką ciekawą rozrywkę? Drugi sposób jest związany z puszczaniem reklamowych latawców nad głowami klientów (np. na plaży). Patrząc w niebo na kolorowy latawiec z pewnością łatwiej będzie im zapamiętać istnienie danej firmy, niż obserwując jeden reklamowy billboard z setki podobnych, które umieszczono wzdłuż autostrady.